Cybersecurity voor het MKB
Disaster Recovery & Failover voor Kleine en Middelgrote Ondernemingen
Zorg ervoor dat uw onderneming zaken blijft doen
Zelfs tijdens grote IT-storingen. Onze Disaster Recovery en Failover oplossingen bieden een gemakkelijke implementatie, kosteneffectiviteit en betrouwbaarheid. Implementeer processen voor replicatie, failover en herstel zodat uw toepassingen tijdens geplande en niet-geplande onderbrekingen nog steeds worden uitgevoerd.
Laat een ramp uw onderneming niet de kop kosten
Van een natuurramp tot brand tot black-out tot een beveiligingsincident, alles kan uw technische omgeving verwoesten. Heeft u een plan dat uw bedrijf weer erbovenop zal krijgen? Net als zakelijke verzekeringen is het hele doel van Disaster Recovery uw bedrijf te beschermen tegen de gevolgen van iets waarvan u hoopt dat het nooit zal gebeuren. Net zoals bij verzekeringen moet u ervoor zorgen dat u verzekerd bent van de juiste dingen en op de juiste plaatsen. Hiermee kunt u bevestigen dat uw disaster recovery de juiste oplossing is in plaats van deel te worden van het probleem.
Disaster Recovery – Waarom is het van vitaal belang voor bedrijfscontinuïteit?
Bedrijven nemen doorgaans genoegen met algemene antwoorden bij het kiezen van disaster recovery-as-a-service (DRaaS) zonder voldoende aandacht te besteden aan hun eigen unieke behoeften. Hier zijn vijf aandachtspunten bij het kiezen van een oplossing:
- Wat zijn uw herstelverwachtingen? Over welke gegevens en applicaties heeft u toegang nodig – en hoe snel heeft u het nodig? De eisen van een just-in-time onderdelenleverancier zijn anders dan die van een medische faciliteit, een e-commercebedrijf of een advocatenkantoor. U moet de verplichtingen kennen en weten hoe u ze moet nakomen. Deze factoren helpen ons bepalen hoe snel u weer aan de slag kunt. Een oplossing die hieraan niet voldoet, zal niet de juiste zijn voor uw onderneming.
- Is uw personeel on-site of op afstand? Site-afhankelijke bedrijven die aangepaste applicaties gebruiken, zoals productie, werken met andere eisen dan een verkoopteam dat gebruik maakt van standaard zakelijke applicaties. De hoeveelheid gegevens, de snelheid van overdracht en het type toepassingen bepalen allemaal of een openbare Cloud of een eigen colocatieoplossing het beste werkt.
- Is het testen zonder onderbreking mogelijk? Deze oplossing werkt alleen als u regelmatig tests uitvoert. Kan testen worden uitgevoerd zonder de normale workflow te onderbreken? Als dat niet het geval is, kan het effect op uw bedrijfsprocessen juist de ramp blijken te zijn waarvoor u zich wilde behoedden. Zorg ervoor dat de oplossing die u kiest, geen nadelige invloed op uw activiteiten heeft.
- Is de oplossing kostenevenredig? Een volledig gekwalificeerde oplossing brengt bepaalde kosten met zich mee – en die kosten zullen stijgen wanneer het om specifieke infrastructuur gaat. De aanzienlijke kosten kunnen gerechtvaardigd worden in bedrijfskritieke, risicovolle gevallen, maar alhoewel hoge kosten gerechtvaardigd kunnen zijn, zijn e misschien niet nodig. Zorg ervoor dat de kosten evenredig zijn aan de mogelijke schade die u wilt voorkomen.
- Ondersteunt de oplossing meerdere platforms? Deze is kritisch en maar al te vaak over het hoofd gezien. De opkomende “BYOD” -cultuur (Bring Your Own Devices) betekent dat uw werknemers mogelijk werken aan een breed scala van niet-standaard probleemtoepassingen, besturingssystemen en apparaten. In de meeste gevallen moet uw Disaster Recovery-oplossing (DR) platformonafhankelijk zijn, omdat verschillende platforminstanties kunnen verschillen tussen productie en noodherstel.
- Preventie. Door de tijd te nemen om een Disaster Recovery (DR)plan samen te stellen, bespaart u zichzelf maanden of zelfs jaren van herstel in de toekomst als zich een ramp zou voordoen. Denk aan uw bedrijf. Hoe belangrijk zijn uw gegevens
- Standaard. Bedrijven veranderen, net als de mensen die er werken. Als u een nieuwe IT-manager in uw bedrijf hebt, hoe verwacht u dan dat zij een onverwachte ramp goed kunnen afhandelen zonder een door het bedrijf goedgekeurd plan? In werkelijkheid hopen we dat elke nieuwe medewerker over de vaardigheden beschikt om een ramp aan te pakken, maar dat het van cruciaal belang is om aan normen en richtlijnen te voldoen.
- Communicatie. Onderdeel van dit plan is de contactgegevens van alle betrokken partijen. Zou u liever niet hebben dat een contactenlijst al is samengesteld, in plaats van te bladeren door eindeloze contacten op uw telefoon?
- Dekking. Of u nu één vestiging of meerdere filiaallocaties hebt, een Disaster Recovery (DR) -plan zorgt ervoor dat alle facetten van het bedrijf worden overwogen en beschermd. Met alle filialen georganiseerd, wordt chaos en desorganisatie minimaal.
- Gemoedsrust. Uw bedrijf runnen, nog dat ene rapport schrijven of zelfs nadenken over wat u vanavond kunt eten, dat zijn voor velen van ons allemaal gemeenschappelijke trekken. Zorgen maken over wat er met uw gegevens kan gebeuren in het geval van een ramp is niet nog iets dat u aan uw hoofd hoeft te hebben.
Wilt u meer weten? Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
Als u onderstaand formulier invult nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
U kunt ons natuurlijk ook altijd bellen: 020-774 2416.